رفع سريع تيرگي آرنج | مراقبت و کرم براي رفع سياهي زانو و آرنج

روش هاي رفع سياهي آرنج و زانو

رفع سياهي آرنج و زانو از مشکلات رايج خانم هاست که موجب گله مندي آنها در زمان انتخاب لباس مي شود. برخي از کرم ها و روشهايي مثل ميکرودرم و.. براي رفع سياهي زانو و آرنج استفاده مي کنند اما برخي راههاي درمان گياهي سياهي آرنج و زانو را انتخاب مي کنند.

کرم هاي رفع سياهي آرنج و زانو

کرم هاي حاوي AHA و اسيد ساليسيليک:اين ترکيبات در کرم هاي چرب اگر ساخته شوند کمک خوبي به روشن تر شدن پوست مي کند.
کــرم هاي کراتوليتيک:اين کرم ها لايه شاخي را نازک و از ضخيم شدن و تيرگي پوست اين ناحيه پيشگيري مي کنند.
کرم هاي حاوي اوره 5 تا 10 درصد:با نفوذ در لايه هاي عميق پوست، آن را نرم کرده و پوسته ريزي  را آسان مي کند.
کــرم ها يا ژل هـاي روشن کننده:اين محصولات از عناصري مانند اسيد لاکتيک، عصاره شيرين بيان، اسيد کوجيک، عصاره آلفا آربوتين، پودر امبليکا، کره درخت روغن قلم، روغن گل پامچال و عصاره گريپ فروت ساخته شده اند که مي توانند زانوهاي شما را در 2 تا 3 هفته روشن کنند.

آرنج و زانوي‌مان همواره در حال حرکت هستند و به عنوان يکي از پر تحرک‌ترين مفاصل بدن شناخته مي‌شوند. اين نواحي متحمل بيش‌ترين حد از اصطکاک مي‌شوند، و همين مسئله به تشديد ميزان تيرگي پوست اين نواحي منجر خواهد شد. هم‌چنين، پوست اطراف آرنج‌ها و زانوها ضخيم‌تر از پوست ساير نقاط بدن است، و بدون داشتن غدد چربي و تامين خون کافي، اين پوست به آساني زبر، خشک، و تيره رنگ مي‌شود.
ولي روشن کردن و رفع سياهي زانو و آرنج آن‌چنان دشوار نيست؛ به خصوص اگر از نحوه‌ي صحيح انجام اين کار آگاه باشيد. در اين مقاله قصد داريم مطالبي را در اختيارتان بگذاريم که براي رفع سياهي و تيرگي آرنج‌ها و زانوها بسيار ارزشمند هستند؛ از جمله، عوامل اصلي سياه و تيره شدن پوست آرنج‌ها و زانوها.

رفع سريع تيرگي آرنج با جوش‌ شيرين

  • استفاده از جوش‌شيرين کمک مي‌کند تا به آرامي و به صورت طبيعي، پوست‌هاي مرده روي آرنج را اسکراب کنيد.
  • مقداري جوش‌شيرين را با آب مخلوط کنيد تا خمير شود.
  • به حالت دايره‌وار روي پوست ماساژ دهيد.
  • براي شستن از آب‌ولرم استفاده کنيد.
  • بعد از شستشو پوست‌تان را با يک حوله نرم خشک کنيد و مرطوب‌کننده بزنيد.
  • براي بهترين نتيجه، سعي کنيد هر روز اين کار را تکرار کنيد.

ليزر به درمان تيرگي زانو و آرنج کمک مي‌کند

استفاده از ليزر درمان تيرگي پوست بايد بسيار با احتياط انجام شود؛ تنها ليزري که بدون عارضه مي‌تواند پوست را روشن کند ليزرکيوسويچ N-dyag است. با اين ليزر طي 7-20 روز تيرگي‌ها از بين مي‌روند، البته با توجه به ميزان تيرگى زمان‌هاي متفاوتي براي از بين بردن سياهي‌ها لازم است، يعني هر چه تيرگى بيشتر باشد تکرار ليزر و زمان بيشتري مي‌خواهد، اگر چه اين روزها آنقدر روش‌هاي متفاوت و مدرن براي درمان تيرگي زانو وجود دارد که توصيه مي‌کنيم با مشورت متخصصان پوست و مو بهترين روش را انتخاب کنيد.
 

چه کساني نمي‌توانند تيرگي‌ها را درمان کنند

بسياري از اين تيرگي‌هاي زانو يا سر آرنج‌ها کاملا سرشتي و ژنتيک هستند و درنتيجه از نظر علمي و پزشکي طبيعي محسوب مي‌شوند، بنابراين استفاده از کرم‌هاي مرطوب‌کننده يا لايه‌بردار براي رفع آنها تنها اثراتي موقتي و نسبي دارند و براي اين افراد در کل راه موثري براي از بين بردن دائمي اين تيرگي‌ها وجود ندارد.
 

رفع تيرگي زانو و آرنج با ليمو و عسل

ترکيب اين دو ماده غذايي در بيشتر درمان‌هاي خانگي استفاده مي‌شود. آب ليمو يک سفيد کننده طبيعي بوده و عسل باعث رطوبت رساني به پوست مي‌شود و همچنين از دوباره سياه شدن پوست جلوگيري مي‌کند.

آب يک عدد ليمو و يک قاشق غذاخوري عسل را با هم مخلوط کنيد.
به مدت 20 دقيقه روي پوست نگه داريد.
بعد آن را بشوييد و خواهيد ديدکه پوست شما چقدر روشن‌تر شده است.

ماست

ماست شامل شامل اسيد لاکتيک است که به رفع سياهي زانو و آرنج کمک مي‌کند و همچنين پوست را پاک و مرطوب مي‌کند.

براي رفع سياهي آرنج و زانو يک قاشق غذاخوري ماست را با 1 قاشق غذاخوري سرکه سفيد مخلوط کنيد و سپس بر روي مناطق آسيب دهده اعمال کنيد و پس از آنکه خشک شد با آب گرم بشوييد.
همچنين براي رفع سياهي آرنج و زانو مي‌توانيد 2 قاشق غذاخوري آرد گندم را با يک قاشق غذاخوري ماست مخلوط کنيد تا خميري ايجاد شود و سپس بر روي مناطق سياه اعمال کنيد و پس از 30 دقيقه با کمک آب منطقه مورد نظر را تميز کنيد، اين کار را 2 يا 3 بار در هفته انجام دهيد.
خيار

با توجه به اينکه خيار خواص سفيد کنندگي دارد مي توان آن را به عنوان يکي از بهترين و موثرترين درمان هاي خانگي براي رفع سياهي قوزک پا، آرنج و سر زانو استفاده کرد. خيار حاوي مقادير بالاي ويتامين C و ويتامين A است که پوست شما را مرطوب مي کند و به از بين رفتن سلول هاي مرده پوست کمک مي کند. به مدت 15 دقيقه قطعات خيار را بر روي محل مورد نظر خود ماساژ دهيد، بگذاريد 5 دقيقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشوييد.
آرد نخود را با ماست، آبليمو و کمي زردچوبه مخلوط کنيد تا خميري غليط به دست آيد، سپس آن را براي 30 دقيقه روي ناحيه مورد نظر قرار دهيد و بعد با آب گرم بشوييد. براي دو هفته اين کار را هر روز انجام دهيد. بعد از آن هم سه بار در هفته اين عمل را تکرار کنيد تا پوست‌تان کاملا روشن شود.

ژل آلوورا را براي 30 دقيقه روي ناحيه تيره قرار دهيد، سپس آن را بشوييد. اين عمل را دو بار در روز براي دو هفته تکرار کنيد.

سيب‌زميني را ورقه يا رنده کرده و پوست را با آن ماساژ دهيد، همچنين مي‌توانيد آب آن را گرفته و زير بغل بماليد. 10 دقيقه بعد هم ناحيه را بشوييد. سيب‌زميني خاصيت اسيدي خفيف دارد و باعث روشن شدن پوست مي‌شود.

لايه برداري با کيسه

کيسه و ليف به نوعي لايه‌بردار فيزيکي هستند که سلول‌هاي سطحي و مرده پوست را برمي‌دارند در واقع کيسه به نحوي عملي که کرم‌‌هاي کراتوليتيکي انجام مي‌دهد را شبيه‌سازي مي‌کند، يعني با حذف پوسته‌ها و نازک کردن لايه شاخي به بهبود وضعيت موجود کمک مي‌کند. البته بايد اين موضوع را درنظر گرفت که کيسه در عين از بين بردن پوسته‌ها، باعث خشکي پوست هم مي‌شود و آن را به افرادي که اگزما دارند، توصيه نمي‌کنيم. البته يادتان باشد که در صورت استفاده از کيسه بعد از حمام حتما نواحي لايه‌برداري شده را با کرم مرطوب‌کننده چرب کنيد.