درمان لک صورت | بهترين روش هاي از بين بردن انواع لک صورت

انواع لک صورت

نوع سطحي: در اين نوع ، رنگدانه ها در قسمت هاي سطحي پوست افزايش مي يابند. اين نوع شايع تر است و پاسخ بهتري به درمان نشان مي دهد.
نوع عمقي: به رنگ آبي مايل به خاکستري ديده مي شود. در اين نوع، رنگدانه ها در لايه هاي عمقي تر پوست قرار مي گيرند. مقاومت به درمان در اين نوع بيشتر است.

استفاده از آب ليمو

آب ليمو را به طور مستقيم به لکه ها بزنيد ؛ آب ليمو، حاوي اسيد است که مي تواند باعث تجزيه رنگدانه ملانين شود و بنابراين در عرض يک يا دو ماه رنگ و ظاهر لکه ها را کاهش دهد. ويتامين C موجود در ليمو نيز، به طور مستقيم پوست را سفيد مي کند ؛ بهترين روش براي رفع لکه هاي قهوه اي ليمو ترش است ،
 

  • ليمو را برش بزنيد و برش ها را مستقيما روي لکه هاي قهوه اي خود قرار دهيد ،
  • اجازه دهيد حدود 30 دقيقه بماند و سپس با آب بشوريد.
  • مراقب باشيد،زماني که آب ليمو به صورت خود زده ايد و تماس مستقيمي با خورشيد نداشته باشيد.

گزارش هايي وجود دارد که قرار دادن آب ليمو بر روي پوست مي تواند باعث آفتاب سوختگي قابل توجهي شود.

آلوورا
 

  • آلوئه ورا بهترين گياه براي مراقبت از پوست است. به همين علت، آن را اغلب در محصولات از بين برنده لکه هاي پوستي صورت و يا ساير قسمت هاي بدن استفاده مي کنند.
  • آن به عنوان يک قارچ کش و مرطوب کننده عمل مي کند و به طور طبيعي پوست را احيا مي کند. آلوورا نيز خاصيت الاستيسه (حالت کششي) پوست را بهبود ميدهد.
  • شما مي توانيد ماسک آلوورا را در شب بعد از پاک کردن و تميز کردن پوست خود استفاده کنيد. بنابراين اين ژل در حين خواب شما کار خواهد کرد. به ياد داشته باشيد که صورت خود را در صبح روز بعد کامل بشوييد.

از بين بردن لکه هاي صورت با تکه هاي يخ در 3 روز

اگر با لکه هاي سياه در بدون و صورت درگير هستيد به شما تکه هاي يخي را پيشنهاد مي کنيم که بسيار شگفت انگيز مشکل را حل مي کند.اين لک ها به دلايل مختلفي به وجود آمده اند که ممکن است با گذشت زمان و با استفاده مداوم از يک سري ماسک ها مداوا مي شوند. در اين مقاله از نمناک به شما ترکيب آب ليمو ، دانه هاي انار ، آب سيب زميني ، تکه هاي يخ را پيشنهاد مي کنيم که به از بين رفتن لکه هاي تيره و جوان سازي پوست کمک مي کند. همه ي اين مواد خواص شگفت انگيز و تاثير گذاري دارد. ليمو خاصيت شگفت انگيزي مثل درخشندگي پوست و از بين رفتن لک ها دارد اما آب سيب زميني در از بين بردن لک هايي که به دليل آکنه ايجاده شده موثر است. انار غني از آنتي اکسيدان است و سلامت پوست و صورت را ارتقا مي دهد و چروکيدگي پوست جلوگيري مي کند.

زردچوبه

يک قاشق غذاخوري پودر زردچوبه را با مقدار کافي آب آناناس مخلوط کنيد تا يک ماسک خميري شکل به‌دست بيايد. اين ماسک را روي صورت و گردن خود بماليد و تا زماني‌که هنوز کاملا خشک نشده است صبر کنيد و سپس با آب ولرم بشوييد. ماسک زردچوبه و آب آناناس را مي‌توانيد دو يا سه بار در هفته استفاده کنيد تا از ميزان لک‌هاي پوستي‌تان کاسته شود.
از مخلوط مقدار مساوي پودر زردچوبه و آرد نخودچي با اندکي آب يا شير، يک ماسک خميري شکل درست کنيد. اين ماسک را به‌طور يکسان روي پوست خود بماليد و بعد از خشک شدن، با آب ولرم بشوييد. سپس پوست‌تان را به‌آرامي به‌صورت دايره‌اي ماساژ بدهيد. اين ماسک را مي‌توانيد هفته‌اي يک‌بار استفاده کنيد تا رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود و لک‌هاي موجود از بين بروند.

ماسک عسل و شيرخشک

اين ماسک ضد لک، تنها با استفاده از دو قاشق غذاخوري شيرخشک، دو قاشق غذاخوري آبليموي طبيعي و چهار قاشق غذاخوري عسل تهيه مي شود. پس از اينکه همه مواد ماسک را به طور کامل با هم مخلوط کرديد و به يک حالت خميري رسيديد، آن را بر روي پوست صورت خود بگذاريد و حدود 20 دقيقه صبر کنيد، سپس صورت خود را با آب ولرم بشوييد و روي پوست خود مقداري ماست ساده بزنيد، در اين حالت نيز 10 دقيقه صبر کنيد و سپس پوستتان را با آب خنک بشوييد.

يکي از درمان هاي لک صـورت  استفاده از پيـلينگ است . ولي اين روش ، مناسب همه افراد ، به خصوص افرادي که پوست تيره دارند ، نيست. چــون يکي از عـوارض پيلـينگ ايجاد لک است و احتمال ايجـاد لک در افراد با پوست تيره بالا است . هيچکدام از روش هاي درماني لک صورت دائمي نيست و در يک جلسه نيز انجام نمي گيرد و نياز به تجـديد درمان دارد ؛ زيرا استـعداد افراد براي ايجاد لک با اين روش هاي درمانـي برطرف نمي گردد. به هر حال مصرف ضدآفتاب در افراد مستعد يک نياز حياتي در درمان و پيشگيري از لک مي باشد.

ماسک ماست براي لک ها

اگر مي خواهيد لک هايي را که به دليل تابش نور خورشيد بر روي پوستتان ايجاد شده اند، از بين ببريد، مي توانيد از ماسک خانگي ترش استفاده کنيد. براي تهيه اين ماسک خانگي تنها کافي است کمي ماست ترش را با يک قاشق چاي خوري زردچوبه مخلوط کرده و به مدت 5 تا 10 دقيقه آن را بر روي پوست خود بگذاريد. پس از مدت زمان گفته شده، صورت خود را با آب ولرم بشوييد. بهتر است براي مشاهده تاثير اين ماسک در از بين رفتن لک هاي صورت، هر روز و حداقل به مدت دو هفته آن را استفاده کنيد.

غذاهاي شفاف کننده

غذا در شفافيت پوست يا پرلک شدن آن بسيار موثر است. براساس طب سنتي انسان چهار غذاي اصلي دارد:
 

  • نان گندم از آرد سبوس‌دار
  • گوشت حيوانات جوان مانند جوجه، بره و بزغاله
  • شيريني‌هاي ساده که قند و چربي مضر کمتري دارند مانند شيريني آرد نخودچي يا آرد برنجي
  • بعضي ميوه‌ها مانند انگور، انجير، سيب و خرما براي کساني که در مناطق کشت خرما زندگي مي‌کنند.

درمان لکه هاي قهوه اي پوست با ماست

به گزارش اسان طب يکي از بهترين روشها براي از بين بردن لکه هاي قهوه اي استفاده از ماست است. براي اين کار کافيست که مقداري از ماست را روي قسمت مورد نظر بماليد .بعد از گذشت 20 دقيقه ميتوانيد پوستتان را با آب سرد بشوييد.اگر دوست داريد نتيجه بهتري بگيريد مي توانيد قبل از خواب به صورت خود ماست زده و بگذاريد تا صبح روي صورت شما بماند. همچنين يک روش ديگر براي لکه برداري پوست اينست که  با ترکيب 1قاشق سوپخوري ماست،2 قاشق سوپخوري آرد جو دو سر و يک قاشق سوپخوري آب ليمو ماسک تهيه کنيد. اين ماسک را بر روي لکه ها بماليد و بگذاريد نيم ساعت بماند سپس آن را با آب سرد بشوييد. اين ماسک را هر روز تا حدود دو ماه استفاده بکنيد.