روش هاي خانگي از بين بردن منافذ باز پوست | درمان منفذ باز پوست

راه حل خانگي براي از بين بردن دائمي منافذ باز صورت

منافذ باز صورت مانند چاله هايي هستند که به پوست، ظاهري پرتقالي مي دهند. اين تصوير جالبي نيست و مي تواند به پوست حالتي ناسالم بدهد. افرادي که داراي پوست چرب هستند به علت توليد بيش از حد سبوم، مستعد اين مشکل پوستي مي باشند. منافذ باز صورت همچنين منجر به ايجاد مشکلاتي از قبيل جوش سر سياه و آکنه مي شوند. دلايلي مانند استرس، ژنتيک و عدم مراقبت هاي پوستي باعث ايجاد منافذ باز صورت مي شوند. هرچه پوست تان پيرتر مي شود، شرايط هم بدتر خواهد شد. راه هاي متعددي براي به حداقل رساندن منافذ باز صورت وجود دارد.

علت پوست پرتقالي شدن و منافذ باز پوست چيست

دلايل متعددي براي ايجاد منافذ باز وجود دارد که شامل :استرس، ژنتيک، سن بالا، چربي و آرايش بيش از حد، استفاده از محصولات غير استاندارد پوستي؛ تغييرات هورموني در دوران بارداري، بلوغ و يائسگي بعضي از علل رايج است.تعداد زيادي از گياهان، ميوه ها و مواد مغذي در کاهش حفره هاي بزرگ شده تاثير دارد ، اگر چه تعدادي از محصولات آرايشي موجود در بازار ،تحت عنوان رفع کننده اين مشکل وجود دارد، شما نمي توانيد اين مشکل را به تنهايي از پوست خود حذف کنيد برخي از داروهاي خانگي که مي توانند سطح منافذ باز را به حداقل برسانند، عملکرد برخي از داروها را آسان مي کنند.


تغيير روال : صورت خود را   دو بار در روز بشوئيد  تا پوست  متعادلتر شود  و نه بيش از حد خشک و نه بيش از حد چرب شود همچنين، از اسکراب پوست استفاده کنيد. لايه برداري بيش از حد باعث مي شود پوست خشک و ملتهب شود، که باعث تحريک غدد چربي  به ترشح روغن بيشتر است. اين روغن اضافي روزنه هاي پوست را مسدود مي کند، در نهايت  بزرگتر مي شود. در نهايت، کرم ضد آفتاب براي محافظت از پوست  لازمست  تا از تخريب کلاژن ناشي از اشعه UV محافظت شود و پوست سفت و روشن مي شود. انتخاب درست محصولات:براي کساني که پوست چرب يا  مستعد آکنه  دارند،  از محصولات حاوي اسيد ساليسيليک  استفاده کنند. اسيد ساليسيليک تنها عنصري است که چربي را کنترل ميکند. براي  کلاژن. مشتقات ويتامين A (رتينول) و اسيدهاي آلفا-هيدروکسي  نيز بايد باشد.

ماسکي ساده براي داشتن پوستي جذاب

دکتر اکبري ماسک بسيار ساده‌اي براي بسته شدن منافذ و شفافيت پوست بدين شرح تجويز مي‌کند:

  • يک قاشق غذاخوري روغن زيتون‌دار
  • يک قاشق چاي‌خوري عسل
  • نوک قاشق چاي خوري پودر زعفران
  • 5 قطره سرکه‌ي محلي انگور

اين مواد را با يک‌ديگر مخلوط کنيد تا ماسکي ايجاد شود و شب به هنگام خواب اين ماسک را به صورت بماليد و صبح با آب ولرم پوست را بشوئيد. بسته به ميزان نازکي پوست صورت هر فرد، ميزان سرکه‌ي موجود در ماسک متغير است. پوست‌هاي نازک بايد از سرکه‌ي بسيار کم و پوست‌هاي ضخيم همان ميزان دستور اوليه را استفاده کنند. ميزان سرکه از يک قطره تا حداکثر 5 قطره براي هر نوع پوست متغير است، البته سرکه همان عاملي است که سبب روشن شدن و شفافيت پوست مي‌شود.

جوش شيرين

جوش شيرين را به عنوان يک عامل لايه‌بردار ملايم براي از بين چربي اضافي پوست و همچنين پاکسازي محل‌هايي از منافذ باز پوست که درون آن‌ها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه‌هاي پوست شده‌اند به کار مي‌بريم، به اين منظور يک قاشق چايخوري جوش شيرين را به همراه کمي آب مخلوط کرده و پس از شستشوي پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روي صورت ماساژ داده و پس از 2 تا 3 دقيقه پوست را با آب سرد شستشو دهيد.

سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ به طور گسترده براي درمان منافذ باز پوست مورد استفاده قرار مي گيرد و طرفداران زيادي دارد. البته پيش تر روش تهيه ماسک زرده تخم مرغ را به شما آموزش داده ايم و از خواص آن برايتان گفته ايم، اما سفيده تخم مرغ هم داراي خواص فراواني براي پوست مي باشد. روش استفاده از سفيده تخم مرِغ براي درمان منافذ باز پوست بسيار آسان است. يک سفيده تخم مرغ را به پوست خود بماليد و اجازه بدهيد تا خشک شود و سپس آن را بشوييد. همچنين براي دريافت نتيجه بهتر مي توانيد سفيده تخم مرغ را با آب نصف يک ليموي تازه مخلوط کرده و استفاده کنيد. اين ماسک را بايد به مدت 10 دقيقه بر روي پوستتان نگه داريد و سپس آن را بشوييد. اين کار را دو بار در هفته تکرار کنيد و تا يک ماه ادامه دهيد. حتما دقت داشته باشيد که شستشوي صورت بايد با آب سرد انجام گيرد.

ماسک جو

ماسک جو دو سر براي لايه برداري ملايم پوست، از بين بردن جوش هاي سر سياه ، بستن منافذ باز پوست و کنترل چربي اضافي پوست به کار برده مي شود.براي تهيه ماسک جو دوسر به پنج قاشق غذاخوري عسل، دو قاشق غذاخوري پودر جو دوسر و دو قاشق غذاخوري شير نياز داريد. مواد را باهم مخلوط کرده و به مدت يک ساعت در يخچال نگهداري کنيد. بهتر است ابتدا پوست را شست و بخور داد. سپس با اين ماسک به صورت حرکت دايره اي صورت را ماساژ داد و پس از گذشت 15 تا 30 دقيقه بعد با آب سرد شستشو داد. تکرار يک يا دو بار در هفته مفيد است

پوست هاي چرب بيشتر گرفتار مي شوند!

منافذ پوست، مجاري طبيعي هستند که چربي هاي ترشح شده ازغدد چربي از آنها عبور مي کنند و از کنار فوليکول هاي مو به سطح پوست مي رسند. طبيعي است اين مجاري در افرادي که پوست چرب دارند بازتر است. درواقع چربي براي اينکه بهتر تخليه شود منافذ را بازتر مي کند. اگر چه اين حالت کاملا طبيعي است ولي بعضي افراد دوست ندارند مجاري پوست شان باز باشد. در اين صورت توصيه مي شود پوست شان را خشک نگه دارند. دفعات شست وشو را بيشتر کنند، از داروهاي خشک کننده پوست استفاده کنند و از مصرف کرم هاي چرب خودداري ورزند. به اين ترتيب مي توان تاحدودي منافذ را جمع تر کرد. در هر حال با گذشت زمان و افزايش سن پوست همه افراد رو به خشکي مي رود و منافذ کوچک تر مي شوند.

آب گوجه فرنگي

آب گوجه فرنگي حاوي ويتامين سي و پتاسيم است که باعث پاک سازي وبسته شدن منافذ باز پوست مي شود ، آب گوجه فرنگي را هر روز به روي پوست خود بکاليد و پس از چند دقيقه پوست خود را با اب ولرم بشوييد.