اثر کرم هاي ضد چروک | مزاياي استفاده از انواع کرم هاي ضدچروک

قبل از انتخاب کرم ضدچروک، به متخصص پوست و مو مراجعه کنيد تا او پوست شما را بررسي کند و بر اساس نيازهاي پوستي تان، کرم متناسب با آن را تجويز کند. با افزايش سن و کاهش کلاژن پوست، چهره فرد تغيير مي کند و چروک مي شود. کلاژن باع حفظ حالت کشساني پوست مي شود. بسياري از افراد و به خصوص خانم ها اين تغيير را خوشايند نمي دانند و حاضرند دست به هرکاري بزنند تا زيبايي شان بازگردد. بنابراين بازار بسيار پرسودي از محصولات ضد پيري و ضد چروک پوست، از جمله کرم هاي زيبايي به وجود آمده تا بتواند نياز اين دسته از افراد را برطرف کند. اما رعايت نکات مهمي در اين زمينه براي مصرف کنندگان اين دسته از محصولات ضروري است.

کرم های ضد پيری برای پوست های جوان بسيار قوی است

کرم هاي ضد چروک و ضد پيري به دليل قوي بودن ترکيباتشان موجب بسته شدن منافذ پوست، خفگي پوست و  به وجود آمدن جوش و ناصافي براي کساني مي شوند که پوستشان به اين کرم ها نيازي ندارد. اين کرم ها تعريق بدن را که به تعديل دماي پوست و دفع توکسين ها کمک مي کند، افزايش مي دهند. در نتيجه پوست نمي تواند به خوبي تنفس کند و توکسين ها( زهرآبه ها) در داخل پوست حبس مي شوند و موجب به وجود آمدن انواع جوش ها مي شوند.
رکيباتي که امروزه در کرم هاي ضدپيري استفاده مي شوند پوست را در زمان کوتاهتري عوض مي کنند. بدين ترتيب سلول هاي مرده به سرعت از بين مي روند و تعويض مي شوند؛ حال آن که سرعت زياد اين عملکرد براي پوست هاي جوان توصيه نمي شود؛ زيرا موجب از بين رفتن انعطاف، استحکام و رطوبت پوست مي شود.

اگر شما استفاده از کرم ضد پيري و ضد چروک را ادامه دهيد، پوست شما تا چندماهي بهبود مي يابد و پيشرفت مي کند اما پس از 6 ماه استفاده ديگر هيچگونه تغييري مشهود نخواهد بود. اگر استفاده از اين کرم ها را قطع کنيد وضعيت پوست به تدريج عقب نشيني کرده و به وضع سابقش برخواهد گشت. اين ماده بر روي چروک هاي خيلي عميق تاثير قابل توجه و زيادي ندارد، منظور از خطوط و چروک هاي عميق خطوط بين بيني و دهان و گردن مي باشد. بعضي از کرمهاي ضد چروک و ضد پيري حاوي رتينوئيد (رتينول) مي باشند اما براي تاثير بيشتر شما احتياج به تجويز پزشک متخصص داريد. مصرف اين ماده پوست را تحريک کرده و باعث سوزش و خارش آن مي شود. بنابراين رتينوئيد ها در پوست ايجاد خشکي و پوسته پوستگي و گاهي خارش و سوزش و قرمزي و کم آبي مي کنند. در طي مصرف اين مواد و کرمها شما بايد از تابش مستقيم خورشيد برحذر باشيد. بعضي متخصصين بر اين اعتقادند که طرز کار با رتينوئيد ها بسيار ساده است چرا که آنها پوست را تحريک کرده و پس از اينکه پوست به حالت اوليه و نرمال خود برگشت ، چين و چروک ها را از پوست برطرف مي کنند. اما بعضي ديگر از متخصصين نگران اين مساله هستند که رتينوئيد ها خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش مي دهند.

وقتي سن بالا ‌مي‌رود، کلاژن و الاستين پوست کم مي‌شود، بنابراين بيشتر داروها و روش‌هاي درماني مختلف براي از بين بردن چروک‌ها به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند که کلاژن و الاستين زير پوست را تحريک کنند و در نتيجه اين تحريک، پوست سفت‌تر شود و چروک‌ها نمود کمتري داشته‌باشند. سردسته کرم‌هاي ضد‌چروک، کرم‌هاي اسيد ميوه است. ترکيبات اسيد ميوه سلول‌هاي زير پوست را تحريک مي‌کنند تا کلاژن‌سازي‌ و ساخت الاستين زياد شود. اسيدهاي ميوه از ميوه‌هاي طبيعي گرفته‌مي‌شوند و نوع ديگر اين نوع کرم‌ها ترکيبات ترتينوئين هستند. ترتينوئين شکل تغيير يافته ويتامين A است. ترتينوئين درمان اصلي جوش‌هاي زير پوستي است اما مي‌تواند در بهبود چروک‌ها نيز بسيار موثر باشد، چون در دراز مدت روي سنتز کلاژن تاثير مي‌گذارد. در واقع تاثير ترتينوئين روي کلاژن‌سازي‌ 9ماه بعد از مصرفش اتفاق مي‌افتد.
علاوه بر پوست، عضلات قسمت زيرجلدي نيز طي زمان لاغر شده و استخوان‌ها بيشتر مشخص مي‌شوند. کرم‌ها نمي‌توانند چين‌وچروک‌ها را به طور کامل برطرف کرده و فقط تا اندازه‌اي مي‌توانند پوست را لطيف و شفاف کنند. کرم‌هايي که در رسانه‌هاي گروهي و ماهواره‌ها مي‌بينيم بيشتر جنبه تبليغاتي دارند. هنوز در جهان هيچ کرمي به صورت علمي توليد نشده که بتواند تمام مشکلات پوستي را از بين ببرد، فقط کساني که مقابل آفتاب پوست‌شان آسيب ديده‌ و دچار چين‌وچروک شده، مي‌توانند حداقل به مدت 6ماه از کرم‌هايي مانند ترتينوئين استفاده كنند تا چين و چروک‌هايشان بهبود يابد.

در سنين جوانی

از يک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنيد که حاوي اسيد هيالورونيک يا ceramides باشد. از اين محصولات با توجه به خشکي پوست خود روزي يک يا دو مرتبه استفاده کنيد. همچنين ، مطمئن شويد که حساسيتي به آن کرم ها نداشته باشيد.

بعد از 30 سالگی

همزمان با استفاده از کرم دور چشم، مصرف ويتامين c ، چاي سبز و ديگر آنتي اکسيدان ها را فراموش نکنيد. اين کار باعث مي شود که اطراف چشم روشن تر شود و توليد کلاژن در پوست تسريع شود. شب‌ها از کرم دور چشم استفاده کنيد؛ البته مي‌توانيد صبح ها هم دوباره کرم را تجديد کنيد براي اين منظور مي توانيد از يک کرم با فرمولاسيون سبک تر استفاده کنيد.


کرم ها و لوسيون های ضد‌چروک رو نبايد فقط روي چروک ها استفاده کرد، بايد از کرم هاي ضدچروک بر روي کل صورت استفاده کرد؛ حتي بايد براي پيشگيري از به وجود اومدن چروک هاي گردن، روي گردن هم از اين محصولات استفاده کنين.

علاوه بر اين بهتره پشت کف دستتون رو هم کرم ضد چروک بماليد تا جواني اون رو حفظ کنين. اينکه فقط کرم رو روي خط چروک بماليد اصلا فايده‌اي نداره، بايد کرم رو روي کل پوست بماليد تا تحريک کلاژن سازي‌ يکنواختي رخ بده.

عملکرد کرم ضد چروک چگونه است

عملکردهاي اصلي کرم هاي ضد چين و چروک عبارتند از

آبرساني يا هيدراتاسيون hydration پوست. اين نوع کرم ها مرطوب کننده بوده و به بازسازي پوست کمک مي کنند که باعث کاهش پيري زودرس پوست شده و به اين ترتيب ظاهر پوست را بهبود مي بخشند.
ترميم پوست. کرم هاي ضد چين و چروک پوست را احيا مي کنند، ظاهر چين و چروک ها را کاهش داده و انعطاف پذيري پوست را افزايش مي دهند.
به دليل غلظت بالاي کلاژني که دارند ساختار پوست را سفت تر کرده و به نرم و صافي پوست کمک مي کنند.
حذف چين و چروک. اين عملکرد هم به دليل بالا بودن غلظت کلاژن اين کرم هاست که به کم شدن ظاهر چين و چروک ها کمک کرده و از تحليل پوست جلوگيري ميکنند.